Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna jest skierowana do dzieci o specjalnych potrzebach kształcenia. Obejmuje specjalistyczne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, prowadzone różnymi metodami i technikami, mające na celu usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych i wyrównanie deficytów rozwojowych.

Terapia pedagogiczna stosowana jest najczęściej u dzieci w wieku szkolnym, które przejawiają trudności w nauce czytania, pisania i liczenia Jest ona przeznaczona również dla dzieci u których zauważono jakiekolwiek nieprawidłowości w rozwoju, nauce lub zachowaniu jak: rówieśniczej.

  • nieharmonijny rozwój,
  • zaburzenia koncentracji,
  • obniżona sprawności manualna,
  • zaburzona koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa

Prowadzone zajęcia stwarzają dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwość wyrównania braków. Metody terapii pedagogicznej mają na celu:

  • stworzenie dziecku możliwości wszechstronnego rozwoju, stymulowanie jego rozwoju,
  • niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych, wyrównywanie braków w wiedzy i praktycznych umiejętnościach manualnych,
  • eliminowanie niepowodzeń edukacyjnych, emocjonalno-społecznych i ich konsekwencji,
  • ułatwianie opanowania materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym,
  • wygaszanie negatywnych objawów zachowania,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków i technik przyswajania wiedzy,
  • wzmacnianie pozytywne dziecka - podwyższanie samooceny i motywacji do nauki i działania,
  • stymulowanie rozwoju dziecka: intelektualnego, psychicznego, emocjonalnego i społecznego,
  • wyrównywanie szans rówieśniczych.

Zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej prowadzi mgr Ewelina Kruczak - pedagog, pedagog specjalny, specjalista terapii Integracji Sensorycznej.