W naszej szkole nie celebrujemy tylko pojedynczych dni poświęconych osobom z niepełno-sprawnością – dla nas każdy dzień jest wyrazem empatii, szacunku i zrozumienia dla drugiego człowieka. To właśnie codzienna uważność pozwala nam dostrzegać wyjątkowość każdego dziecka, niezależnie od tego, z jakimi trudnościami się mierzy. Szanujemy i rozumiemy niepeł-nosprawność, a wszystkie dzieci w naszej szkole są dla nas niezwykle ważne – każde z nich jest cudowne, niepowtarzalne i każdego dnia osiąga swoje małe, ale ogromnie istotne sukcesy. To właśnie one budują siłę naszej szkolnej społeczności.
Jesteśmy dumni z naszych uczniów, którzy każdego dnia pokazują, że empatia, otwartość i wzajemny szacunek to wartości naprawdę bliskie ich sercom. Dzieci chętnie angażują się w działania wspierające innych, są wrażliwe na inność i niepełnosprawność, potrafią dostrzegać potrzeby drugiego człowieka i z własnej inicjatywy wyciągają pomocną dłoń. W naszej szkole uczymy się nie tylko matematyki czy języka polskiego – uczymy się przede wszystkim, jak być dobrym człowiekiem.
W ramach Tygodnia Świadomości Zespołu Downa i Autyzmu organizowaliśmy różnorodne ak-cje edukacyjne i integracyjne. Uczniowie i nauczyciele brali udział w warsztatach, wspólnych zabawach, a nawet wspólnie piekli ciasteczka.
21 marca, w Światowy Dzień Zespołu Downa, nasza społeczność szkolna włączyła się w akcję „Dzień skarpetki nie do pary”, symbolicznie wyrażając solidarność z osobami z zespołem Dow-na. W ciągu tygodnia wielu uczniów i nauczycieli ubrało się także na niebiesko – w geście wsparcia dla osób ze spektrum autyzmu.
Bo cały świat naszej szkoły to codzienne rozbudzanie w małych ludziach tolerancji, empatii i życzliwości dla osób potrzebujących wsparcia. I to właśnie z tych codziennych, drobnych ge-stów powstaje piękna, silna wspólnota – wrażliwa, otwarta i gotowa zmieniać świat na lepsze.